søndag den 22. februar 2015

Mine oplevelser ved Vidensfestival 2015.

De 600 deltagende ved Vidensfestivallen 2015 i Dronningesalen.

Lørdag den 21. februar deltog jeg for anden gang i Vidensfestivallens 12 timers forløb, der i samarbejde mellem tidskriftet Ræson, Dansk Magisterforening og Det kongelige Bibliotek afholdtes i Dronningesalen for 5. gang. I år med følgende program:

Anja Dalgaard-Nielsen. Om at nuancere sikkerhedsanalyser.
Kristian Pedersen. Om rumfartens perspektiver.
Tor Nørretranders. Om værdien af danske børns leg.
Leny Malacinski. Utrykheden ved aktuelt, med jødisk baggrund, at leve i København.
Ulla Tofte. Om kulturfestivaler.
Lone Frank. Status over sit eget livs omvæltninger siden Vidensfestivallen i 2014.
Uffe Østergaard. Om forståelse af tilfældighed og regelmæssighed i historiefaget.
Anne-Cathrine Riebnitszky. Om sin egen tro.
Knud Romer. Om sin egen børnebog ABC.
Josefine Klougart. Om det karakteristiske ved hendes egen litteratur.
Kurt Nielsen. Om robotteknologi.
Jesper Tynell. Om ministre og embedsværkets kreative omgang med sandheden.
Anne Pedersen. Om nye arkæologiske udgravninger i Jelling.
Vincent Hendricks. Om sin visionen for studerende på Kbh. Universitet.
Mikkel Anderson. Om ængstelse ved at være satiriker i lyset af terrortrusler.
Adam Price. Om sine forberedelser til en ny TV serie om tro og religion.
John Foley. Om manglende it sikkerhed som følge af  bl. a. udlicitering.
Jan Grarup. Om de humanitære tragedier han har dækket som fotograf.

Det var igen i 2015 en rigtig god oplevelse, at overvære Vidensfestivallen, og jeg har stor lyst til at nævne Clement Kjersgaards kompetente 12 timer lange mødeledelse. Jeg glæder mig til næste års Vidensfestival.

Jeg boede i en 66 m2 lejlighed, med denne udsigt, nær Den sorte Diamant.

Ingen kommentarer: