mandag den 25. maj 2015

Jeg oplevede Open air academy i Brede 23. til 25. maj.

Jeg gæstede i pinsen Danmarks første festival for videnskab, eksistens og natur. Open air academy er skabt ud fra ideen om, at fordybelse ikke kun behøver at finde sted som en stillesiddende solopræstation på en højere læreanstalt.
Nationalmuseet, dagbladet Information, Københavns Universitet, DTU og Golden days har taget ideerne fra festivalverdenen, sat dem sammen med videnskabens verden, og placeret det i natursmukke kulturhistoriske omgivelser i Brede. Den sammensætning gav en god afveksling til den fordybelse, jeg typisk gør mig i min bedste lænestol. Min aktionsradius begrænsede sig til Forum teltet og Old school klasseværelset. Open air academy bød desuden på musik, filosofiske vandringer, værksteder og stort street food område.
Jeg har haft en rigtig god oplevelse, som jeg gerne gentager næste år.
Link. Open air academy i pinsen 2015.

Ulrik Langen, Lea Korsgaard og Birgitte Possing diskuterede biografier.

Fogh Jensem, Søvsø og Voetmann analyserede stoikerne.

Johannes Møllehave fortalte om Inger Christensens liv og digtning.

Jeg overnattede på Skodsborg i superiorværelse 236 med denne udsigt.

Ingen kommentarer: