fredag den 16. oktober 2015

Carpenters Rainy days on mondays ved Jette Torp.


Torsdag den 15. oktober besøgte jeg igen det smukke Vejle Musikteater for at opleve Carpenters forestillingen "Rainy days on mondays". Jeg er for ung til at kunne erindre Beatles, men fra ca. 1973 lå jeg og hørte pop radio mellem kl. 22-23. Jeg blev glad for musik af Gilbert O´Sullivan, Elton John og Carpenters, og jeg har stadig stor lyst til at synge med på deres sange og melodier. Lidt senere blev jeg stor Sweet fan, og endnu senere blev det pudsigt nok Beatles, som fik fik min store interesse, selvom de jo for længst var gået i opløsning.  
Carpenters fik i 1969 debut hos Herb Alperts pladeselskab A&M, der gav Richard frie hænder til at producere arrangementerne omkring Karens smukke sang. Karen døde, som det vil være mange bekendt, alt for tidligt som 32 årig af et hjertestop som følge af spiseforstyrrelser, der jo nok havde sine årsager i psykiske problemer
Da jeg i 2004 var til koncert med Gilbert O´Sullivan i Vejle Musikteater, fortalte han om sin agtpågivenhed overfor, at drive sin egen karriere helt derud, hvor han kunne risikere at miste kontrollen over sin livsførelse, selvom det efter hans egen vurdering havde haft den anden omkostning, at det havde sendt ham ud i glemsel. 
Jeg har efter nytår desuden billetter til to musikalske forestillinger om Beatles i Vejle Musikteater, og til begge forestillinger den sammen plads som i aftes.

Ingen kommentarer: