lørdag den 5. juli 2008

Thomas Winding er død 71 år.


For præcis en måned siden, til litteraturfestival i Magstræde, var jeg til en diskussion om vilkårene for børnebogen, hvor bl. a. Thomas Winding deltog. Den sidste børnebog jeg har købt, for godt et år siden, var såmænd en bog af ham, "Bedstefars fortællinger om dyr", hvor han bager småkager med sit barnebarn, og hvor der fortælles og samtales mellem de to, om hvad vi kan lærer af f. ex. fuglene. Faktisk var det Thomas Winding, der fik mig til at reflekterer mest på hele festivalen, da han fortalte, at en børnebog typisk udkommer i 600 eksemplarer. Jeg er jo så glad for de digitale medier, så jeg sad og filosoferede over, at han /man jo kan få sin historie ud på blog og hjemmesider i fremtiden, og hver dag gå ind og se hvilke historier, der er blevet læst af hvor mange. Ellers har jeg jo det til fælles med jer, at han har været en væsentlig stemme i mit liv, og ham kan vi mindes for noget rart.
Foto. Thomas Winding.

Ingen kommentarer: