lørdag den 11. oktober 2014

Min Kulturnat 10. oktober 2014.

Fra denne balkon hørte jeg et foredrag om folketingssalens udsmykning.

Min tradition tro tog jeg igen i år toget til København for at deltage i Kulturnatten. Jeg havde hjemmefra orienteret mig om nogle gode bogkøb i Forum antikvariat. Jeg købte for 1000 kr. og fik derfor 10% rabat på bøger, som jeg vil elske at eje resten af mit liv. Jeg købte bl. a. den første bog, jeg læste om Beatles, af Mark Hertsgaard. Efter denne kulturoplevelse kørte jeg til Fiolstræde/Krystalgade, hvor jeg spiste en billig men god brunchfrokost i Dalle Valle. Derefter gik jeg til Hotel Skt. Petri, hvor jeg indlogerede mig i mit værelse på 7. etage med udsigt til Nørregade. Klokken ca. 19 spadserede jeg mod Folketinget, hvor jeg hørte et foredrag om Folketingssalens udsmykning. Jeg var i Bjarne Laustsens kontor og i Folketingets formands kontor, hvor formanden Mogens Lykketoft var i samtale med almindelige borgere, og jeg så på afstand Helle Thorning i godt humør. Derefter spadserede jeg til Kulturministeriet, hvor jeg overværede de tre seneste kulturministre; Per Stig Møller, Uffe Elbæk og Marianne Jelved i samtale med Niels Frid. Aftenens sidste oplevelse nåede jeg i Københavns Domkirke, hvor jeg som sædvanlig overværede koncerten med Københavns Drengekor, og jeg var dygtig, da jeg opsøgte den sidste ledige siddeplads. Derfra havde jeg kun hundrede meter hjem i min hotelseng. Jeg havde siddeplads på hele turen i lyntoget både tur og retur, og på hjemturen havde jeg en god lang samtale med en sød statskundskabsstuderende.

Jeg tror Forum antikvariat har Danmarks bedste udvalg.

Ingen kommentarer: